Kijk terug: 2017

Q-top 100 2018 neem ik klakkeloos over (het heeft geen zin om zelf wat te verzinnen en als ik zelf redacteur zou zijn kom ik ongeveer op hetzelfde uit)... wel is het zo dat lang niet al het muzikaal talent wordt belicht, maar wie bepaalt dat? platenbazen? radio-jocks?... Billboard-tracks later


1. Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss
2. David Guetta & Sia - Flames… < weinig twijfel wie de beste DJ-producers in 2018 zijn, maar er volgt meer (o.a. Martijn uit Amstelveen + Armin uit Koudekerk natuurlijk... ik woon er ongeveer tussen)
3. George Ezran - Shotgun
4. Daddy Yankee - Dura... ik vind (bijna) alles leuk en dat is een voordeel als je ook (bijna) alles lust (vlees, vis, groente, fruit, aardappel, rijst)… ja echt!.. ik ben 'gezond' (maar dat kan morgen anders zijn)


5. Blof - Zoutelande... de enige Nederlandse band waar ik ooit 'live' ben geweest = Alkmaar 2002 met in het voorprogramma Kirsten (uit Haarlem)… vergeef me die

Ø



6. Zedd - The Middle… dit heet een 'lyric-video' en die zijn soms leuker dan...
7. Luis Fonsi & Demi Lovato - Échame La Culpa... komt uit 2017 (hier dus ergens)
8. Jonas Blue feat. Jack & Jack - Rise



9. Ariana Grande - No Tears Left To Cry… ik moet eerlijk zeggen dat ik de muziek wel volg, maar niet de toestanden erom heen... dus ook niet die verschrikkelijke aanslag in Manchester, maar moet het toch melden... lees verder HIER... aan Ariana lag het niet... punt is ook een beetje: ik heb geen idioot nageslacht, dus mij kun je ook niks kwalijk nemen (is dat zo?... ik schrijf héél erg makkelijk hier... ik weet het)
10. Calvin Harris & Sam Smith - Promises
11. Marshmello & Anne-Marie - Friends
12. 5 Seconds Of Summer - Youngblood
13. Dynoro & Gigi - In My Mind... Gigi kennen we o.a. van La Passion (2000) en L'Amour Toujours (2001)… ik schrijf nu 26 mei 2019 en op 26 september 2018 stond In My Mind ook al in de persoonlijke lijst (heb ik nog niet, maar maak 'm wel voor 2019) minstens een halfjaar genoteerd dus!




14. Rudimental feat. Macklemore, Jess Glynne & Dan Caplen - These Days... ja, 1 + 1 = 3... over Macklemore: Thriftshop... woon je in Nederland in de buurt van Amsterdam/Den Haag/Rotterdam en je zoekt slaapkamerameubelement?: Beter Bed Outlet Gouda (toevallig weet ik dat)
15. Armin van Buuren & James Newman - Therapy… via Armin: EDC Las Vegas 2019
16. Dua Lipa - Homesick
17. Clean Bandit & Demi Lovato - Solo
18. Imagine Dragons - Natural
19. Tiësto - Jackie Chan
20. Eminem feat. Ed Sheeran - River
21. Marshmello & Bastille - Happier

22. Fais - Know You Better
23. Kris Kross Amsterdam x The Boy Next Door feat. Conor Maynard - Whenever… subjectief: goed man! (ik woon op Schipholafstand van Amsterdam = bus 365 ca. 25 minuten)
24. Dua Lipa - IDGAF
25. Drake - God's Plan... eh, ja... videoclips hoeven niet veel te kosten: Started From The Bottom (2013)
26. Kraantje Pappie - Lil Craney
27. Ed Sheeran - Happier
28. Shawn Mendes - In My Blood
29. Justin Timberlake feat. Chris Stapleton - Say Something

30. Rita Ora - Anywhere… deels 2017
31. Ed Sheeran - Perfect
32. Tom Walker - Leave A Light On
33. Aya Nakamura - Djadja < dit vind ik nogal wat! (in twee opzichten) 1 = duidelijk: leuk om te zien... 2 = afkomst: Mali (Bamako)… Mali = Frans Afrika, maar een tintje/naampje 'oosters' (Japanse handelaren?) zit er toch wel in... mengelmoesje dus (dat zijn soms de mooiste vrouwen!)

34. Frenna & Lil Kleine - Verleden Tijd... Abel (2000)
35. < Davina Michelle - Duurt Te Lang... er zijn een aantal jaren voorbij geschreden zonder een significante Nederlandse productie (laat staan Nederlandstalig)… 'we' staan weer op de bodem!... over de songtitel: komt bij mij ook wel 'ns voor
36. Camila Cabello - Havana (= 2017)
37. Bruno Mars/Cardi B - Finesse... dit heet 'swingbeat'
38. Florida Georgia Line feat. Bebe Rexha - Meant To Be
39. Dean Lewis - Be Alright
40. Kraantje Pappie & Joshua Nolet - Liefde In De Lucht





41. Rita Ora - Let You Love... meezinger op het werk (maar dat is praktisch alles hier... als de radio uitvalt op het werk breekt paniek uit en daar hoef ik me niet eens mee te bemoeien)
42. Axwell Ingrosso - Dreamer

Λ

43. Anuel AA - Ayer 2
44. David Guetta, Sean Paul, Becky G - Mad Love
45. Drake - In My Feelings... don't forget to go when you leave
46. Vox Freaks... sla ik over (ik kan er niks mee)
47. Alan Walker - Darkside (Afrojack)… populair
48. Kygo/Miguel - Remind Me To Forget
49. Selena Gomez & Marshmello - Wolves
50. Martin Garrix feat. Khalid - Ocean
51. Wulf - All Things Under The Sun... < mooie plaat en mooi beest... ik stam uit een family van 5: mijn vader had een hond: Bram + amaryllissen... mijn twee zusters hadden/hebben weet ik hoeveel beesten: van cavia tot paard... mijn moeder? niks, maar wel een heleboel planten in huis en een prachtige tuin... ik? helemaal niks (maar ik schrijf hier wat)
52. Zedd - Happy Now
53. Mac Dre - Bizzey In Da Hotel
54. Selena Gomez - Back To You

55. Alvaro Soler - La Centura… opmerking over Umberto: goeie presentator
56. Post Malone - Better Now
57. Kygo - Stargazing
58. Martin Garrix feat. Bonn - High On Life... Billboardlijsten laterz
59. Ava Max - Sweet But Psycho… ik schrijf nu 1 juni 2019 en je hoort dit nog steeds 10x op een dag, dus niet letten op de positie in deze lijst (zou iets van #1 staan in de lijst van 2018 + 2019)




60. Nielson - IJskoud... blijft leuk (voor de 3e keer): Meisje Thuis
61. DJ Snake - Taki Taki… in de USA-Billboardlijsten komen nog wel meer van dit soort platen tegen die waarschijnlijk beter zijn dat dit (ik heb zo'n ervaringsgevoel... of het zo is weten we verderop pas)

62. $hirak - Miljonair... hé ouwe (die heb ik niet meer... en euro's/guldens/florijnen ook niet... ik mag het allemaal zelf uitklooien op deze planeet (en zo hoort dat en dat moet zelfs, want ik kan mijn 'ouwe' er niet meer op aanspreken dat ik me op deze planeet begeef... ben ik zelf 'ouwe'?... nee))
63. Martin Garrix & David Guetta - So Far Away
64. Maroon 5 feat. Cardi B - Girl Like You



65. Kav Verhouzer & Sjaak - Stap voor stap + hatseflats… verhouzer?... mijn moeder heet (heette) Kouwenhoven en mijn vader Lek... hatseflats op de planeet... wat heeft dit met 'verhouzer' te maken? niks... je 'stap voor stap' op de aardkloot begeven is wat meer bekend (daar ben ik al 53 jaar mee bezig)… Psycho Pino by Bert Visser... effe lachu (gebeurt bij mij weinig, maar hier wel)
66. Alan Walker & Noah Cyrus/Digital Farm Animals - All Falls Down... nog steeds 1 juni 2019 10x per dag op Q (hoort dus niet op #66, maar berekend over 2018 + 2019 iets van 1 of  2
67. Ariana Grande - Next, Thank Yougeluid (verschil)



68. Lady Gaga & Bradley Cooper - Shallow… ook: dit bekijken/luisteren
69. Lost Frequencies & Zonderling - Crazy
70. Noah Kahan - Hurt Somebody
71. Loud Luxury feat. Brando - Body 
72. P!ink - Beautiful Trauma 
73. Portugal. The Man - Feel It Still… plaat uit 2017... USA lopen vaak voor
74. Zayn & Sia - Dusk Till Dawn.... = 2017 + 2018... vreselijk mooie plaat, maar ik kijk geen films (reden is bekend hier)
75. Sheppard - Coming Home
76. Esko - Hey Meisje



77. Liam Paye & Rita Ora - For You… niet letten op de positie in deze lijst... over 2017 + 2018 berekend iets van #4... video
78. Jason Derulo, David Guetta, Nicki, Willy - Goodbye 
79. The Weeknd feat. Kendrick Lamar - Pray For Me






80. Hardwell - Ze Willen Mee... seks hangt in de lucht (wat is lucht?)… als het over 'dansmuziek' gaat heb je een expert hier... misschien even terug naar 1983 of zo?
81. David Guetta, Martin Garrix & Brooks - Like I Do





82. Elly Goulding - Close To Me... dit zijn allemaal platen die we in juni 2019 nog steeds 10x per dag op de radio horen... radio? ik vind Q een goeie zender, maar als er een andere zender wordt 'opgezet' ga ik niet in discussie... < Mattie & Marieke = leuk (bekijk)
83. Bizzey - Culo
84. Armin van Buuren & Sam Martin - Wild Wild Son 
85. Ariana Grande - Breathe
86. David Guetta, Bebe Rexha & J Balvin - Say My Name... schrijvend juni 2019 en dagelijks op het werk meezingend
87. Kygo & Imagine Dragons - Born To Be Yours



88. Avicci & Sandro Cavazza - Without You… we weten het lot van deze goeie gozer
89. CNCO, Little Mix - Reggaetón Lento
90. Matt Simons - We Can Do Better
91. G-Eazy & Halsey - Him
92. The Chainsmokers feat. Emily Warren - Side Effects
93. Imagine Dragons - Whatever It Takes... groot deel 2017
94. Dimitri Vegas - Slow Down... geen diploma, miljonair en shit... ik teken ervoor
95. Benny Blanco - Eastside
96. Kygo & Sandro Cavazza - Happy Now
97. Maroon 5 & Future - Cold
98. Staat niet op de display, maar dat maakt niet uit (ik kom het verderop wel tegen)
Makkelijk zo: klakkeloos overnemen (Nederlandse Top 40)… ik kan nog een Top 100 klakkeloos overnemen en dat is die van de Amerikaanse Billboard... wat in de Top 40 heeft gestaan laat ik weg en kijken/luisteren wat er dan over blijft




5. Post Malone - Rockstar (2017)... verschil Top 40 <-> Billboard 100 is niet deze plaat... wel de volgende
6. Post Malone & Ty Dolla $ingn - Psycho




7. Cardi B, Bad Bunny & J Balvin - I Like It
9. Drake - In My Feelings… don't forget to go when you leave… o, dat had ik al toch ergens?... ja # 45 hier (excuse me)
11. Drake - Nice For What… deze niet, hoewel deze plaat bij mij zéér bekend voorkomt
12. Juice WRLD - Lucid Dreams… Drake kan dubbel voorkomen hier... WRLD niet

15. Ela Mai - Boo'd Up... geen Nederlandse Top 40, maar daar past ook maar 40% in... ja, Nicky Minaj en Cardi B is wel een beetje de trend hier... het 'bietje' wat er achter zit doet me denken aan 5 Star - Let Me Be The One (1985)
17. XXXTentacion - Sad... clip van 2 minuten en dat is lang genoeg
18. Camila Cabello - Never Be The Same... hoge tonen als Camila haal ik in de verste verte niet... ik ben een lowerlevel bassman (verschil moet er zijn)
19. Khalid & Normani - Love Lies
21. Bazzi - Mine
23. BlocBoy JB feat. Drake - Look Alive





24. Taylor Swift - Dedicate
25. Drake & Lil Baby - Yes Indeed
27. Halsey - Bad At Love
28. Tyga feat. Offset - Taste... typische plaat die niet in de Nederlandse Top 40 heeft gestaan, maar wel in de Billboard 100... verklaring is (soms) simpel: verschil moet er soms zijn (Davina Michelle of Nielson is ook prima!)
29. NF - Let You Down
30. G-Eazy, A$AP Rocky, Cardi B and more - No Limit... if I fuck 3 times got it (?)… goeie plaat dit (# 1 in mijn persoonlijke chart, maar die skip ik hier)
Meer Cardi B (vanaf begin 2016):
* Red Cafe - She A Bad One
* Foreva
* Gimme Head Too (J.R.)
* JeLo - Dinero
* meer later
31. 6ix9ine/Nicki Minaj/Murda Beatz - Fefe… val ik op dit soort (half blank/half zwart = 'grijs') vrouwen?... schijnbaar
32. Dan + Shay - Tequila
34. Migos, Nicki Minaj, Cardi B - Motorsport
35. Lauv - I Like Me Better

36. 5 Seconds Of Summer - Youngblood
38. Offset & Metro Boomin' - Ric Flair Drip
39. Post Malone - I Fall Apart
42. Travis Scott & Drake - Sicko Mode... als je sommige tracks voor het eerst hoort (+ ziet, want clip is soms ook bepalend)… goed! (maar is soms de waan van de dag) 
43. Migos & Drake - Walk It Talk It
44. Lil Pump - Gucci Gang... wat 'Gucci' precies betekent weet ik niet (geur?)
45. G-Eazy & Halsey - Him & I
47. Kendrick Lamar & SZA - All The Stars... machtig mooie plaat dit: goeie rapper en goeie zangeres
48. Migos - Stir Fry… hekel aan vechtsport, maar dit is leuk
49. Sam Smith - Too Good At Goodbyes
50. Kendrick Lamar feat. Zacari - Love
51. Childish Gambino - This Is America... < ik kom zelf uit 'Europa'... wie of wat heeft 'Amerika' ontdekt?... geen 'Columbus' als antwoord graag
52. Drake - Non Stop
53. Kane Brown - Heaven… ter afwisseling tussen de 'Drake-tunes' hier: stukje 'country'... dit bestaat praktisch alleen in de VS
55. Lil Dicky - Freaky Friday... funny rapper (feat. Chris Brown)
59. Cardi B - Be Careful
61. Cardi B - Bartier Cardi
62. Ariana Grande - God Is A Woman
63. YG - Big Bank... geluid van deze Vevo-clip?... ik vind de 'bass' nogal 'overgemoduleerd', maar dat schijnt zo te horen

64. Demi Lovato - Sorry Not Sorry (2017)
65. Charlie Puth - How Long
66. Max & Gnash - Lights Down Low
67. Khalid - Young Dumb & Broke

70. Jason Aldean - You Make It Easy... verschilletje tussen de Nederlandse Top 40 en de BillBoard Hot 100... dit soort country-tracks worden ook in de 100 steeds zeldzamer (neemt overigens niet weg dat het als 'neutrale muziekfanaat' gewoon leuk is)
72. Gucci Mane & Migos - You Get The Bag
73. DJ Khaled, Justin Bieber, e.a. - No Brainer
74. A$AP Ferg feat. Nicki Minaj - Plain Jane
75. Miguel & Travis Scott - Sky Walker
76. Thomas Rhett - Marry Me
78. The Weeknd - Call Out My Name
79. Jay Rock, Kendrick Lamar, e.a. - King's Dead
80. Marshmello feat. Bastille - Happier



81. Nio Garcia, e.a. - Te Boté … Spaans: 'ik gooi je' (?)
82. Florida Georgia Line - Simple... ik schrijf nu augustus 2019 en de muziek hier hoor ik op de 'zender'... 'zender?'... op het werk (magazijn ergens in Nieuw Vennep) staat vanuit het kantoor een 'zender' aan (Q-music), maar op de reachtruck of bij het inslagdock of op de 'zolder' hebben collega's iets anders aan staan... in de kantine staat Radio 10 aan op een portable dingetje... zelf ga ik niet met een headsetje door het magazijn lopen omdat ik dat 'onbehoorlijk' t.o.v. de collega's vind
83. N.E.R.D. & Rihanna - Lemon... schijfje rap van de dame van alle markten thuis (Drake) 
84. Logic - 1-800... de rest = logisch
86. Drake - I'm Upset
87. Kenny Chesney - Get Along
88. XXXTentacion - Moonlight





89. Maroon 5 & SZA - What Lover's Do... dit zou in de Top 100 2018 van de Nederlandse Top 40 moeten staan... ik zie 'm alleen niet (jij wel?... scroll naar boven)… < SZA... ik zie het al: 2017 sorry
90. Nicky Jam & J. Balvin - X
91. Young Boy - Outside Today



92. Ella Mai - Trip
94. XXXTentacion - Changes
95. Brett Young - Mercy
97. Luke Combs - One Number Away
98. Rae Sremmurd feat. Juicy J - Powerglide
99. J. Balvin feat. Beyoncé e.a. - Mi Gente
Busy, moment (geen einddatum in zicht)… zooitje Rocktracks ook op het programma zoals dit: Kings Of Leon - Seks On Fire (+ véél meer)… ? gewoon mee starten (veel zijn het er niet). Ik neem de Mainstream Rockchart van januari 2018 even over (die is altijd goed!):
1. Royal Blood - I Only Lie When I Love You
2. Seether - Betray and Degrade
3. Theory of a Deadman - Rx (Medicate)
4. Foo Fighters - Sky Is A Neighborhood
5. Marilyn Manson - Kill4Me

6. Five Finger Death Punch - Trouble
7. 30 Seconds To Mars - Walk On Water
8. 10 Years - Novacaine
9. Pop Evil - Walking Lions
10. Skillet - The Resistance
11. Papa Roach - Born For Greatness… opmerking over de clip: missen van ledematen bepaal je natuurlijk niet zelf
12. Nothing More - Go To War
13. Stone Temple Pilots - Meadow… deze band draait al een tijdje mee: 1992 Plush
14. Greta van Fleet - Safari Song (studio-opname hier)... ja... Led Zeppelin-act... Greta van Fleet?... lijkt Belgisch (komt voor op Pinkpop Tilburg, dus zit wel in de buurt... zie Greta van Fleet-fanpage)… een Europese act in de USA Rock Mainstream is een uitzondering... Led Zeppelin 1972: Immigrant Song


15. Metallica - Spit Out The Bone... lijkt voor een deel op dit (één der beste rocktracks ooit): One (1988)… over de clip van Spit Out The Bone: deze is anno 2018 met wat animatieprogrammatuur makkelijk te maken, maar ik blijf gaarne van vlees en bloed
16. Stone Sour - Rose Red Violent Blue
17. Avanged Sevenfold - Wish You Were Here
18. A Perfect Circle - The Doomed
19. Asking Alexandria - Into The Fire
20. I Prevail - Lifelines
21. Bush - This Is War
22. Falling In Reverse - Superhero
23. Roots - In This Moment



24. Gary Clark Jr. - Come Together… clip bekijken! (of spelen ergens)
25. All That Remains - The Thunder Rolls
26. Through Fire - Where You Lie
27. Red - Still Alive
28. Trivium - The Heart From Your Hate



29. Black Label Society - Room Of Nightmares… let op het einde van deze clip
30. Motion In White feat. Jonathan Davis - Necessary Evil… connectected: Marilyn Manson - Coma White (1998)
31. Within Reason - Invictus
32. Dead Girls Academy - I'll Find A Way
33. Adelitas Way - Notorious


34. Myles Kennedy - Year Of The Tiger
35. Blacklite District - Cold As Ice
36. Kobra & The Lotus - Light Me Up
37. Deadset Society - Automatic



38. Awolnation - Passion
39. Stone Horses - Reckless Ways
40. Five Finger Death Punch - Gone Away

More:

Appetite For Destruction kent iedereen natuurlijk uit eind jaren '80:
> Sweet Child O 'Mine (vette Billboard #1)
> Patience... okay, verder 
* Three Days Grace - Infra-Red... warmte in de natuurkunde

* Slash - Driving Rain... over Guns 'N Roses gesproken
voor zover ik het kan overzien is dit het qua rock 2018 want het is populair te Californië USA, maar als je iets in de muziekbranche wilt verdienen adviseer ik toch een andere richting

Klaar hier?... voor de Dancefreaks (zeer beperkt):
* Diana Ross - Ain't No Mountain High Enough (Eric Kupper)... origineel?... terug naar 1971 met Motown HIER  



* DJ Snake - Magenta Riddim.... grafisch: basiskleur


Some Hiphop:

12. Rae Sremmurd ft. Juicy J - Powerglide (staat hier dus al, maar 2x no problem)
3. The Carters - Apeshit (Jay Z & Beyoncé = kunst... prachtige clip!)
2. Cardi B - I Like It (staat hier waarschijnlijk al ergens)



Dance 100 2018 by Spotify (voor zover het hier nog niet staat en anders dubbel met een andere versie):











17. Kris Kross Amsterdam - Whenever (nee, loop niet weg hier!)


28. Dua Lipa - IDGAF (Hazers)
33. Ina Wroldsen - Favela... Scandinavische naam





43. Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss (Oliver Heldens)... < wederom: de beste DJ's
49. Gryffin - Tie Me Down (staat hier voor de 2e keer, maar maakt niet uit)






58. Alan Walker - Diamond Heart (meer richting 2019, maar maakt hier niet uit... machtig mooie plaat!)


91. Cazette - Blind Heart (Broiler)
 
Wat deed ik verder in 2018? Na 3 jaar UWV weer 'ns aan het werk (intussen bezig geweest voor 'mezelf' in de lokale journalistiek, maar dan moet je nog iets meer van betere huize komen). Veiling Aalsmeer bij OZ-Export of Fleurametz? Nee, je moet eerder in de sierteelt hebben gewerkt. Printforce Alphen a/d Rijn grafisch met vooral Duitse schoolboeken? Mooi vak en had graag willen leren te werken met zo'n grote HP- of Canon-straat. Verkaste naar Culemborg en dat is te ver.  www.printforce.nl/

Plasthill Hillegom? Lukte niet met de preeglijn (kunststoffolie voor o.a. de rubberindustrie) terwijl dat met mijn ervaring wel zou moeten lukken. Die ervaring heb ik wel, maar het gezichtsvermogen ging/gaat achteruit en dan moet je adapteren met een goeie bril?... te lang mee gewacht, maar de reactiesnelheid speelt op mijn leeftijd (55+) ook wel een rol, zeker als je in ploegendienst in de nacht moet gaan werken. Het werk wat ik vanaf 2019 tot heden doe past beter (lekker belangrijk hier). www.plasthill.nl/

Next: 2019/2020

Reacties